Rippijuhlat

Tervetuloa rippikouluun

Kontiolahden seurakunnassa panostamme rippikouluihin. Ehkä sinulla tai lapsellasi rippikoulu on pian edessä.

Rippikoulu käydään yleensä sinä vuonna, kun nuori täyttää 15 vuotta. Rippikoulu alkaa ilmoittautumisella edellisenä syksynä ja päättyy konfirmaatioon. Rippikoulussa oppitunteja on 80 ja ajallisesti se kestää vähintään puoli vuotta.

Matkalla elämän vesille...

Rippikoulussa rikas sisältö

Rippikoulussa opitaan hiljentymään ja rauhoittumaan, mietitään omaa elämää, opitaan Jumalasta, Raamatusta, seurakunnasta, kirkosta ja oikeista elämäntavoista sekä viihdytään yhdessä vanhojen ja uusien kavereiden kanssa.

Rippikoulun jälkeen voit tulla konfirmoiduksi ja osallistua itsenäisesti ehtoolliselle, voit päästä kummiksi ja rippikouluisoseksi sekä tulla vihityksi kirkollisesti avioliittoon.

Aikuisrippikoulusta kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä rippikoulutyötä tekeviin.

Lisätietoja rippikouluihin liittyen antavat

Janna Jalovaara
vs. nuorisotyöntekijä
janna.jalovaara(at)evl.fi

Jaakko Muhonen
II kappalainen
jaakko.muhonen(at)evl.fi
Päivystys: ma klo 9-11
Viikkovapaat: to ja pe

Konfirmoitavat nuoret alttarilla ehtoollisella.