Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Kohtaamme jumalanpalveluksissa

Miten voisimme kohdata Jumalan?
Onko hänellä sanottavaa  myös meille?
Missä voisimme rauhassa miettiä omaa elämäämme, kaikkia sen kysymyksiä, kokemuksia, iloja ja huolia?

Kontiolahden seurakunnassa vietämme yhteistä jumalapalvelusta viikottain. Olet lämpimästi tervetullut messuun eli ehtoollisjumalanpalvelukseen, sanajumalanpalvelukseen ja nuorten minikirkkoon.

Jumalanpalvelus on kohtaamisen paikka, jossa meitä kutsutaan kohtaamaan Jumala, hänen sanomansa, itsemme, elämämme, toiset ihmiset, elämänmatkalaiset. Kohtaaminen luo juhlan.

Messu tarkoitettu kaikille

Jokainen jumalanpalvelus on avoin kaikenikäisille ja kaikenlaisissa elämäntilanteissa oleville ihmisille.

Perhemessun ja  perhekirkon valmistamme eri-ikäisiä lapsia ja lapsiperheitä ajatellen.

Nuorten minikirkko on noin puolen tunnin pituinen erityisesti nuorten ja nuorten aikuisten kohtaamispaikka.

Jumalanpalvelusyhteisö

Tarvitsemme myös ihmisiä, jotka voisivat palvella ja kantaa vastuuta eri jumalanpalveluksissa. Voisitko sinä olla yksi heistä?  Haluaisitko tulla mukaan jumalanpalvelusten suunnitteluun ja toteuttamiseen:  jumalanpalvelusten  ideoijaksi, raamatuntekstien lukijaksi, esirukousavustajaksi, kirkon koristelijaksi, kolehdin kantajaksi, toivottamaan tervetulleeksi, osallistumaan saarnaan, esilaulajaksi, laulajaksi kuoroon tai lauluryhmään, soittajaksi tai synnintunnustusavustajaksi?

Järjestämme koulutus ja-ideointipäiviä jumalanpalveluksissa palvelemisesta kiinnostuneille.

Jos kiinnostuit, ota rohkeasti yhteyttä!

Jumalanpalvelusten aikataulut

Su klo 10 messu Kontiolahden kirkossa

Su klo 15 messu (joka toinen sunnuntai)  Lehmon seurakuntakodilla

Kuukauden viimeisenä su klo 13 Selkien-Mönnin kappelilla

Juhlapyhien ja -aikojen messut

(mm. jouluaatto, joulupäivä, tapaninpäivä, loppiainen, tuhkakeskiviikko, hiljainen viikko, kiirastorstai, pitkäperjantai, pääsiäispäivä, 2. pääsiäispäivä, helatorstai, pyhäinpäivä)

Tarkemmat tiedot löytyvät tämän sivun tapahtumalistasta tai tapahtumakalenteri-sivulta.