Ryhmätoimintaa

Seurakunnassamme kokoontuu erilaisia ryhmiä: ikäihmisille, mielenterveyskuntoutujille, yksinäisille, työttömille, näkövammaisille ja kehitysvammaisille.

Tällä sivulla kerromme yleisesti ryhmistä, tarkemmat tapahtumakohtaiset tiedot tulevat tapahtumakalenteriin: Tapahtumat-sivulla.

Ikäihmiset

Tervetuloa Seurakuntakerhoon! Pysähdymme arjen keskellä jakamaan elämän iloja ja suruja. Hiljennymme yhteisen hartaushetken ääressä ja nautimme kahvia/teetä yhdessä ystävien kanssa.

Kerhot kokoontuvat parillisten viikkojen tiistaisin Lehmon seurakuntakodilla (alk. 7.9), Kylmäojantie 57  ja parittomien viikkojen torstaisin Kontiolahden seurakuntakeskuksessa Keskuskatu 26, (alk. 2.9) molemmissa klo 13-14.30.

Ikämiehet

Tervetuloa Ikämiesten päiväkahveille kuukauden viimeisenä perjantana klo 11-12.30 Kontiolahden kirkonkylän srk-keskukseen.

Seurakuntaruokailu

Kaikille avoin Seurakuntaruokailu keskiviikkoisin klo 11-12 seurakuntakeskuksessa. Alkaa syyskuussa 6.9.

Mielenterveyskuntoutujat

Miete-ryhmä, avoin ryhmä osallistua, Tiistaina klo 13–14.30  Kontiolahden srk-keskus, Yhteisötilassa klo 13-14.30 (5.9., 3.10., 7.11. ja 5.12.). Lehmon srk-kodilla torstaina Lydia-salissa (21.9., 19.10., 23.11. ja 14.12. )  Lisätietoa Riitalta puh 450 400 5599

Hartaushetket Virkkulakodissa ja Kuurnan Kartanossa kerran kuukaudessa.

Näkövammaiset

Näkövammaisten kerho kerran kuussa torstaisin.

Kehitysvammaiset

Hartaushetket Kotitanhualla ja Työtanhualla kerran kuussa.

Omaishoitajat

Omaishoitajien vertaisryhmä kerran kuussa perjantaisin.

Sururyhmä

Sururyhmä on tarkoitettu läheisensä menettäneelle, joka haluaisi puhua ajatuksistaan vertaisryhmässä. Sururyhmää ei suositella, jos kuolemantapaus on sattunut aivan äskettäin, noin puolen vuoden päästä olet tervetullut. Kontiolahden srk sururyhmään voivat osallistua myös muiden seurakuntien jäsenet, ja muidenkin seurakuntien sururyhmiin on ehkä mahdollista päästä. Varsinkin erityisryhmiä esim. lapsensa menettäneiden sururyhmiä järjestetään yhteistyössä muiden seurakuntien kanssa.

Sururyhmä käsittää noin 8 kokoontumiskertaa ja niitä järjestetään tarpeen (ja koronatilanteen) mukaan keväisin ja syksyisin, ajankohdista ilmoitetaan tällä sivulla ja lehdissä. Vähintään kolme ilmoittautunutta tarvitaan, ja yhteen ryhmään mahtuu korkeintaan 8 osallistujaa kerrallaan.

Maahanmuuttajat

Pyrimme tarjoamaan yksilöllistä tukea ja keskustelumahdollisuutta eri elämäntilanteissa. Teemme yhteistyötä kunnan sekä järjestöjen kanssa.

Maahanmuuttaja, olet tervetullut seurakunnan tilaisuuksiin ja kristittyjen yhteyteen.

diakonissa
Keskuskatu 26
81100 Kontiolahti

Vapaaehtoistyö, Seurakunnan perhekeskusyhdyshenkilö eli peke-yhdyshenkilö: Terveys- ja sosiaalipalvelut