Veneitä rannassa ja Ihmisiä laiturilla

Talvi saapui ja lumi peittää maan. On hämärää, mutta aina jostakin loistaa Valo, jota kohti katse kääntyy.

Nuorisotyön ohjelmassa on kevään mittaan tulossa leirejä, futsaalia, bändisoitantaa ja nuorteniltoja sekä tietysti Minikikkoja, yhteisiä kirkonmenoja unohtamatta.

Hirviranta on talvikauden suljettu, että ensikesänä päästään uusittuihin tiloihin. Siksi leiritoimintaa on siirretty partiomajalle ja Kontiorantaan, Vaara Sportin tiloihin.

Nuoret

Tuulta elämän purjeisiin.

Hiljainen tuulenvire hyväilee poskia kun vene lipuu rantaan, purjeet lasketaan ja kalasaalis perataan. Saunanraikkaina ihmiset kokoontuvat nuotiolle, jossa liekit loimottavat kilpaa kuutamon ja auringonlaskun kanssa. Iloinen laulu ja nauru raikaa ja yhteinen ruokapöytä notkuu herkuista. Illanhämyssä käet puristautuvat yhteen, eivät nyrkkiin vaan rukoukseen. On illan viimeisen biisin aika.

Varjot kasvavat on tullut ilta.
Nurmen kukat jo sulkeutuneet.
Karja noudetaan pois laitumilta

ja hiljaa ovat järvien veet.

Nuorison arkea ja juhlaa Kontiolahdella, Höytiäisen rannalla.

Haluaisitko sinä olla osallinen? Nuorisotyö kutsuu mukaansa yli 13-vuotiaita ja yläikärajaa ei oikein taida olla. Toiminnan rungon muodostaa ympärivuotinen leiritoiminta, nuorten minikirkko ja nuortenillat sekä nuorekas musiikin tekeminen, yhteistä sunnuntain messua unohtamatta.

Mahdollisuus on tulla mukaan myös liikkumaan, pelaamaan palloa tai vaikkapa voimistelemaan. Perinteisesti täälläpäin on oltu ahkeria saunojia ja esimerkiksi joulun alla on kokoonnuttu joulusaunaan, sanan ja puuron äärelle. Lisäksi järjestämme retkiä aina lapin tuntureille asti. Hirviranta mahdollistaa myös aktiivisen purjehdustoiminnan leirien ja viikkoittaisten treenien muododossa.

Nuortenleirien ja retkien ilmoittautuminen:

Nuorilla on mahdollisuus vaikuttaa seurakunnan toimintaan ja mm. leirikeskuksen remonttiin.

Nuorten vaikuttajaryhmä v. 2024-2026:

Aino Kulmala

Lauri Pietilä

Milla Vartiainen

Enni Behm

Suvi Pato-oja

Lauri Tuovinen

(Kuvassa osa vaikuttajaryhmän jäsenistä)

nuorisotyönohjaaja
Keskuskatu 26