Lähetys ja kansainvälinen työ

Seurakunta tukee lähetys- ja kehitysyhteistyötä. Lähetystyö perustuu Jeesuksen antamaan lähetyskäskyyn (Matt. 28:18–20). Jokainen kristitty on kasteen yhteydessä saanut kutsun lähetystehtävään kertomaan sanoin ja teoin Jumalan rakkaudesta.

Miten voin olla mukana lähetyksessä? Voin tukea lähetystyötä rukoilemalla esim. nimikkolähettien ja heidän työn puolesta ja tukea työtä varoistani ja saada kuulumisia työstä. Seurakunnalla on myös taloudellinen vastuu nimikkosopimuksista.  Lähetyspiirissä kuulemme oman seurakunnan lähettien kuulumisia ja rukoilemme heidän puolesta.  Seurakuntamme nuorilla on mm. oma kummilapsiryhmä.

Lähetystyön tukemisessa merkittävää on seurakuntalaisten tekemä vapaaehtoistyö. Lähetysasian tunnetuksi tekemiseksi ja varojen hankkimiseksi järjestämme seurakunnassa erilaisia tapahtumia: lähetyspyhiä, keräyksiä, lounaita, myyjäisiä, musiikkitilaisuuksia kuten Kauneimmat joululaulut. Missä tehtävässä sinä haluaisit palvella ja antaa lahjasi käyttöön.

Kansainvälinen diakonia

Kansainvälistä diakoniaa tuemme Kirkon Ulkomaanavun kautta. Vuotuinen Yhteisvastuukeräys on yksi tapa osallistua kansainväliseen diakoniaan. Kehitysyhteistyön, humanitaarisen avun ja vaikuttamisen kautta luomme yhdessä ihmisarvoisempaa maailmaa!

Sinua tarvitaan!

Tavaralahjan sijaan

"Hän sanoi heille: 'Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille.'"
(Mark. 16:15)

Anna tavaralahjan sijaan ystävällesi eettinen ja ekologinen lahja:

Toisenlainen lahja, Kirkon Ulkomaanavun kautta: www.toisenlainenlahja.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Saatavilla myös lähetyssihteeriltä kortti/pankkisiirtolomake.

Onnen lahja, Suomen Lähetysseuran kautta:  www.onnenlahjat.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

II kappalainen
Päivystys: ma klo 9-11