Perhekerhot

Perhekerhoihin ovat tervetulleita eri-ikäiset lapset vanhempiensa tai muiden hoitajiensa seurassa. Kerhojen ohjelmassa on kauden mittaan monenlaista toimintaa. Joka kerralla tarjotaan aamupala ja lisäksi on mahdollisuus leikkiin ja seurusteluun.

• Lehmossa tiistaisin klo 9-11 alkaen 29.8.
  • Kirkonkylällä srk.n ja kunnan yhteinen perhekerho Karhunpesän päiväkodilla(Mussukkakuja 4) tiistaisin klo 9-11.30 alkaen 15.8.

Tuttiklubi(ent.Ekavauva)

Tuttiklubissa vietetään yhteistä aikaa alle 1-vuotiaiden vauvojen kanssa. Tuttiklubi kokoontuu tostaisin klo 13.30–15 Lehmon seurakuntakodilla.(Kylmäojantie 57) Pieni tarjoilu. Ei ennakkoilmoittautumista. Tervetuloa mukaan!

Perhemessut

Valmistellaan yhteistyössä perhetyön kanssa.

Rotinaperinne

Rotinoilla on perinteisesti tarkoitettu vastasynnyttäneen luokse vietäviä tuomisia ja lahjoja. Erityisesti ruokatavaroilla ja leipomuksilla pyrittiin tukemaan äidin toipumista ja voimistumista. Meillä rotinapaketin ja tervehdyksen voi saada perheen kaikille vauvoille, se ei ole sidottu ensimmäiseen lapseen.

Kontiolahden seurakunnassa elää edelleen rotina-perinne! Joukko vapaaehtoisia seurakuntalaisia, äitejä itsekin, tekevät kotikäyntejä toivottaen näin tervetulleeksi uudet seurakunnan jäsenet ja tuoden tullessaan mm. pullarinkeliin/-pitko, enkelitaulun ja vauvan töppöset/tumput tai virkatun pehmolelun.

Rotinatervehdys voidaan tuoda esimerkiksi muutaman kuukauden kuluttua vauvan syntymästä tai miten perheelle parhaiten sopii.

Jos toivotte rotinavierailua tai -pakettia ottakaa yhteyttä Varhaiskasvatuksen ohjaaja Virpi Malvalehtoon p. 0400 452 570 tai virpi.malvalehto@evl.fi

Perheneuvonta

Kirkon perheneuvonnan tehtävänä on sielunhoidon ja terapeuttisen keskustelun avulla tukea ja auttaa parisuhteen ja perheen ongelmissa sekä elämän kriisitilanteissa. Perheneuvontaa antaa perheasiain neuvottelukeskus Joensuussa. Perheasiain neuvottelukesekus on Joensuun evankelisluterilaisen seurakuntayhtymän ylläpitämä yksikkö. Kustannuksiin osallistuvat myös Joensuun kaupunkin sekä ympäristökunnat ja -seurakunnat - myös Kontiolahti. Asiakkaiksi voivat hakeutua kaikki Pohjois-Karjalan maakunnan alueella asuvat ihmiset. Asiakastyössä selvittely kohteena ovat useimmiten parisuhderistiriidat, joista puolisot voivat keskustella perheneuvojan kanssa yhdessä tai erikseen. Keskuksen puoleen voi kääntyä myös yksilö- ja perhekohtaisissa ongelmissa.

Tuttiklubi mainos