Seurakuntasalit

Juhlatilat

Näkymä ison seurakuntasalin puolelle.

Keskuskatu 26, 81100 Kontiolahti

Ruokailijapaikkamäärät (pöytäpaikka+istumapaikka):

Iso sali:
n. 40 ruokailijaa

Pieni sali:
n. 32 ruokailijaa

Tilat yhteensä n. 70-80 ruokailijaa

Seurakuntasali on jaettavissa väliseinällä pieneen ja isoon saliin.

Iso sali

Alttari ja alttarikaide sijaitsevat Keskuskadun puoleisella itäseinällä, korkeiden pystyikkunoiden edessä. Ikkunoihin sijoitettavien taideteosten hankinta on käynnissä ja niiden on määrä toteutua vuonna 2021.

Salissa on myös lukupulpetti, iso medianäyttö, sen ohjaukseen medialukupulpetti sekä flyygeli. Vaihtuviin kalusteisiin kuuluu esimerkiksi kastepöytä. Valkoiset lattiavalaisimet on tehty puretun seurakuntatalon kattovalaisimista.

Tilan kalustus järjestellään tilaisuuksien mukaan. Yleisöä varten käytettävissä on irtopöytiä ja tuoleja. Salin kaikki kalusteet ovat siirrettäviä.

Päätyseinän lasiovista avautuu näkymä pohjoiseen ja muun muassa vanhalle puukirkolle. Ovissa on vuodenaikojen mukaan vaihtuvat verhot.

Lapsille on varattu oma nurkkaus sivuseinälle.

• 100 m2
  • 100 hengelle
  • Ruokailijapaikkamäärä (pöytäpaikka+istumapaikka): n. 40 ruokailijaa

Pieni sali

Pienen salin ikkunasta avautuu näkymä länteen seurakunnan leikkikentälle, näkyypä taaempana myös Höytiäinen.

Tilan kalustus koostuu irtopöydistä ja tuoleista. Isoa medianäyttöä käytetään muun muassa kokouksissa.

• 60 m2
  • 60 hengelle
  • Ruokailijapaikkamäärä (pöytäpaikka+istumapaikka): n. 32 ruokailijaa

Sisäänkäynti kumpaankin seurakuntasaliin on aulan tarjoilutilan kautta. Keittiöstä on ovi sekä tarjoilutilaan että pieneen saliin.

Iso ja pieni sali muodostavat yhdessä avaran tilan. Tuolit ja pöydät on järjestetty kahvihetkeä varten.

Pienen salin takaseinälle on tulossa taideteos, sen hankinnasta järjestettiin syksyllä 2020 taiteilijahaku. Kuva Päivi Kekäläinen 2020.

Ruokailijapaikkamäärät (pöytäpaikka+istumapaikka):

Iso sali:
n. 40 ruokailijaa

Pieni sali:
n. 32 ruokailijaa

Tilat yhteensä n. 70-80 ruokailijaa

Varaukset

Kirkkoherranvirasto
Keskuskatu 26, 81100 KONTIOLAHTI

Avoinna ma-pe klo 9-12
Puhelin: 040 761 65 69
sähköposti: kontiolahti(at)evl.fi

Seurakuntasali sijaitsee seurakuntakeskuksen pohjoispäässä, tarjoilutilana toimivan eteisaulan ja keittiön välittömässä läheisyydessä. Näitä juhlatiloja käytetään erilaisiin tapahtumiin konserteista kokouksiin ja muistotilaisuuksiin.

Talvisin myös jumalanpalvelukset siirtyvät kirkosta seurakuntasaliin.

Pysäköinti ja sisäänkäynti

Pysäköintipaikat sijaitsevat seurakuntakeskuksen eteläpäässä

Sisäänkäynti Keskuskadun pääsisäänkäynnistä, kirkkoherranviraston vierestä.

Esteetön kulku Esteetön kulku
Esteetön wc Esteetön wc